wtorek, 27 listopada 2012

Trendy w CV – chwilowe i ponadczasowe


Standardy życiorysów zmieniają się powoli. Same życiorysy jeszcze wolniej. Zagubieni w gąszczu porad i aktualnych trendów kandydaci obstają przy starych zasadach, których nauczyli się pisząc swoje pierwsze CV. Dla jednych od tego momentu minął rok, dla innych 20 lat.

Niektóre zmiany w życiorysie na stałe wchodzą do kanonu sztuki pisania życiorysu. Inne są jedynie atrakcją sezonu. Wchodzą z wielką pompą, potem okazuje się, że kandydaci ich nie stosują, rekruterzy się nimi nie interesują, a sami doradcy kariery ostatecznie uznają, że tak naprawdę nie podwyższają one skuteczności życiorysu.

Szczególnie rozprzestrzenianie się nowych technologii zaowocowało kilkoma przelotnymi trendami w życiorysie.

Numery telefonów – Wraz z pojawieniem się pierwszych telefonów komórkowych, numery komórki zaczęły się także pojawiać w życiorysie, obok numerów stacjonarnych. W natłoku numerów, dziś zaleca się podawanie tylko jednego głównego numeru kontaktowego.

Adres internetowy profilu społecznościowego – Polecany aby uwydatnić swoją znajomość i umiejętności posługiwania się serwisami społecznościowymi. Sceptycy uważają, że niepotrzebnie zajmuje miejsce, gdyż rekruterzy, którzy też są obeznani z tajnikami Web 2.0, sami wyszukają profile kandydata w wyszukiwarce. Decydując się na zamieszczenie adresu URL profilu społecznościowego, należy zadbać o to, by był on profesjonalnie wypełniony i wzbogacony o dalsze informacje, które nie znalazły się w życiorysie. Równocześnie dobrze przejrzeć ustawienia prywatności.

Kod QR – Polecany osobom w branży IT i kreatywnej jako łącznik z portfolio kandydata. Często uważany za gadżet, niepotrzebnie zajmujący miejsce.

Za to oryginalność to ponadczasowy wymóg w życiorysie. CV musi się wyróżniać bez względu, kiedy i przez kogo jest pisane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz